برای راه اندازی رستوران و یا فست فود ابتدا نیاز به گرفتن جواز کسب و اطلاع از هزینه و شرایط آن که احتمالاً جذابیت کمتری نسبت به سایر فعالیت هایی که برای افتتاح یک رستوران باید انجام دهید، به همراه دارد. بسیاری از افراد به دلیل پردرآمد بودن این شغل به دنبال راه اندازی فست فود هستند و دلیل آن ها این است که امروزه به دلیل مشغله های کاری مردم جامعه، کمبود وقت و سلیقه ها و سبک های مختلف زندگی، افراد فست فود را ترجیح می دهند و با این تفکر می بینید که تعداد فست فودها روز به روز در حال افزایش هستند.

در این مقاله سعی شده است تمام این موارد و روش های دریافت به هریک از آن ها را توضیح دهیم تا کار شما برای گرفتن جواز کسب رستوران و فست فود آسان تر شود.

جواز کسب رستوران و فست فود چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه تنها با جواز کسب رستوران و فست فود می توانید کسب و کار خود را به صورت قانونی راه اندازی کنید که این جواز در واقع مجوزی است به افراد واجد الشرایط داده می شود که کسب و کار خود را راه اندازی کنند و به صورت قانونی شروع به فعالیت نمایند. بصورت خلاصه دریافت جواز کسب مغازه یا هر صنف دیگری که فعالیت تجاری دارد الزامی است.

فردی که قصد دریافت جواز کسب رستوران و فست فود را دارد، بهتر است بداند که این مجوز هم به صورت دائم و هم به صورت موقت صادر شده و مجوز موقت یک سال اعتبار و صرفا یک بار برای کسب و کار صادر می گردد. اما از سوی دیگر مجوزهای دائمی نیز به صورت 5 ساله بوده و هماند مورد قبلی نیاز به تمدید سالانه نیست.

با گرفتن جواز کسب رستوران و فست فود همه افراد می تواند به فعالیت حوزه تهیه غذا، کترینگ، رستوران, فست فود و… بپردازند و برای انجام چنین کارهایی نیازی به نگرانی نبوده و افراد می توانند به صورت قانونی هرگونه تغیراتی که می خواهند در زمینه کاری خود ایجاد نمایند.

دریافت جواز کسب رستوران و فست فود

بدون شک کسانی که قصد راه اندازی فست فود یا مشاغل دیگر همچون رستوران و… را دارند باید برای دریافت مجوزهای قانونی اقدام کنند. البته برای برخی افراد این سوال پیش می آید که آیا می توان این جواز را بعد از راه اندازی کسب و کار خود گرفت و آیا مشکلی برای بیزینس ما به وجود نمی آید؟ احتمالا این سوال نیز در ذهن شما ایجاد شده و در پاسخ باید بگوئیم که بهتر است قبل از راه اندازی بیزینس خود جواز مربوطه با حوزه کاری خود را دریافت کنید چرا که خیالتان از همه بابت راحت و آسوده خواهد بود.

هزینه 💵 هزینه هر پروانه کسب با توجه به استان و محل و فعالیت متفاوت میباشد. جهت استعلام قیمت باما تماس بگیرید.
مدارک مورد نیاز 📂 کپی شناسنامه و کارت ملی همچنین سند مالکیت فضا یا اجاره نامه آن
قابلیت تمدید 🔴 دارد
زمان مورد نیاز 🕔 پروانه کسب رستوران در زمانی ما بین 4 الی 5 هفته بصورت کامل صادر میگردد.

شاید در ابتدا با شما کاری نداشته باشند ولی بعد از اینکه مراجع مربوطه همچون شهرداری از این موضوع با اطلاع شد, جلوی فعالیت شما با پلمپ و… گرفته میشود. به همین خاطر و بر اساس تجربه می توان گفت گرفتن جواز کسب رستوران و فست فود می تواند بیش از یک سال طول بکشد, بنابراین صاحبان این کسب و کار باید پس از درخواست خود مبنی بر اخذ جواز هرچه سریعتر اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

مدت اعتبار جواز کسب رستوران و فست فود

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم; دو نوع جواز کسب برای رستوران و فست و فود داریم که عبارتند از: جواز کسب موقت و جواز کسب دائم که مدت اعتبار مجوز موقت, یک سال و جواز دائمی نیز 5 ساله برای رستوران ها و فست فودها خواهد بود.

حتما بخوانید: شرایط و مراحل گرفتن جواز کسب کافی نت

هزینه گرفتن جواز کسب رستوران

اخذ هر گونه جواز کسب از طرف دولت می تواند برای صاحبین کسب و کار هزینه داشته باشد و اخذ جواز کسب رستوران و فست فود نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرفتن جواز کسب رستوران یا فست فود برای ما ایرانی ها می تواند حداقل 2 میلیون تومان و گاها تا مبلغ 15 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

البته به طور کلی باید بدانید که عدد دقیقی را نمی توان به عنوان قیمت اخذ جواز کسب رستوران و یا فست فود در نظر گرفت و ممکن است تعرفه مربوطه بسته به امکانات و صنعت مورد نظر که می خواهید در آن مشغول به کار شوید، حداکثر هزینه هایی را برای اخذ جواز کسب متحمل و متفاوت باشد.

مدارک لازم برای دریافت جواز فست فود و رستوران

برای گرفتن جواز کسب فست فود و رستوران باید یکسری مدارک را تهیه و به اتحادیه تنظیم پروانه کسب ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی یا عادی، مبایعه نامه یا رأی قطعی دادگاه مبنی بر الزام به ارائه اجاره نامه معتبر یا رسید پرداخت اجاره بها یا ارائه قراردادهای منعقده بین متقاضی پروانه کسب
  • در صورت موروثی بودن ملک، ارائه رضایت محضری برای وراثت دیگری به همراه اصل و فتوکپی شناسنامه ورثه و اصل و فتوکپی گواهی احراز وراثت الزامی است.
  • ارائه سوابق کاربری تجاری, اداری یا خدماتی در محل کسب و کار
  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی کلیه صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • گواهی پایان خدمت سربازی یا گواهی معافیت از خدمت دائم یا موقتی
  • ارائه گواهی معتبر از دانشگاه متبوع و تکمیل فرم تعهدنامه
  • ارائه آخرین گواهی تحصیلی (به استثنای متقاضیانی که سن آنها 50 سال به بالا باشد)
  • دوازده قطعه عکس 3*4 فرد متقاضی
  • رعایت محدودیت های تجاری 300 متری
  • کد پستی 15-10 رقمی اتحادیه (کپی قبض تلفن محل کسب)
  • در صورت داشتن شریک یا شرکا، باید فتوکپی شناسنامه تمامی صفحات و رضایت نامه محضری شریک ارائه شود.
  • ارائه پروانه کسب قبلی در صورت داشتن و تهیه یک نسخه کپی از آن
  • استفاده از اسامی و القاب و اصطلاحات خارجی بر روی تابلوی درب اتحادیه ممنوع است و حتما باید نام تابلو با کلمات فارسی انتخاب شود.
  • اصل و کپی سند مالکیت و در صورت داشتن پروانه کسب دیگر
  • دارندگان اسناد عادی می بایست بر اساس بر عهده گرفتن مسئولیت کیفری و قانونی ناشی از عدم انطباق اسناد ارائه شده با موازین قانونی اتحادیه، تعهد محضری ارائه نمایند.
  • ارائه سوابق کاربری تجاری، اداری یا کارگاهی به اتحادیه
  • ارائه هرگونه مدرک دال بر تشکیل پرونده یا کپی پرداخت مالیات بر درآمد سالهای قبل از درخواست
  • ارائه مدرک دال بر نداشتن سابقه کیفری
  • ارائه گواهی معتبر مبنی بر عدم اعتیاد به مواد مخدر در فرد متقاضی
  • اخذ تاییدیه از اداره نظارت بر اماکن عمومی
  • به منظور جلوگیری از استعلام های متعدد و طولانی شدن مراحل اخذ پروانه فعالیت، هنگام پرکردن فرم درخواست پروانه فعالیت، مدارک مشروح فوق الذکر را به طور کامل تهیه و به مسئول تکمیل پرونده تحویل دهید.
  • حضور داوطلب در هنگام تکمیل فرم الزامی است.
  • صدور پروانه فعالیت برای اشخاص حقیقی یا حقوقی با ارائه وکالتنامه ممنوع می باشد.
  • اتحادیه پس از دریافت درخواست عضویت، حداکثر ظرف مدت 15 روز اداری نظر خود را مبنی بر رد یا قبول عضویت به اطلاع متقاضی می رساند و پس از آن متقاضی موظف است حداکثر ظرف مدت 15 روز کلیه مدارک لازم را تکمیل و به اتحادیه ارائه نماید.
  • پس از تایید و بررسی و تطبیق مدارک ارسالی، مبالغ مربوط به اخذ پروانه کسب به شماره حساب های زیر واریز و اصل و کپی فیش های بانکی به مسئول پرونده تحویل داده شود.
  • افتتاح حساب اتحادیه متمرکز در یکی از شعب بانک ملت

فرم های مذکور توسط مسئول ذیربط تحویل و پس از اعلام پذیرش عضویت و پذیرش درخواست، پوشه ثبت نام کامپیوتری ایجاد و پس از 2 روز استعلام عدم سوء سابقه و عدم اعتیاد به مواد مخدر انجام خواهد شد. تا زمانی که نامزد و متقاضی جواز کسب قبل از اتمام زمان تحویل مدارک, موارد خواسته شده توسط اتحادیه را تحویل دهد, روند تهیه و دریافت جواز سریعتر سپری خواهد شد.

مزایای گرفتن جواز کسب رستوران و فست فود چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که گاها ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که چرا اصلاً باید این مجوز را دریافت کنیم و داشتن این جواز چه مزایایی را می تواند برای کسب و کار ما یعنی رستوران یا فست فود داشته باشد؟ به همین خاطر در ادامه می خواهیم به این سوال مهم شما که احتمالا بسیار زیاد از خود می پرسید و کمتر کسی از جواب آن اطلاع دارد, پاسخ دهیم.

مزایای که برای دریافت جواز کسب رستوران و فست و فود می توان نام برد عبارتند از:

  • یافتن محل کار همواره یکی از مشکلاتی بوده است که بسیاری از تولیدکنندگان یا کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند, با آن مواجه هستند. با اخذ جواز کسب رستوران و یا فست فود, به راحتی می توانید مکان مناسبی برای افتتاح کسب و کار خود با قیمت مناسب در شهرهای کلان و مراکز استان ها پیدا کنید. شایان ذکر است که اگر کسب و کار جواز مربوطه در حوزه کاری خود را داشته باشد, می تواند به راحتی از دولت وام گرفته و وام مورد نظر را برای یافتن مکان مناسب خود خرج کند.
  • مزیت دیگری که با گرفتن جواز کسب رستوران و فست فود می توانید بدست آورید, این است که به راحتی قادر خواهید بود برای خدمات و نوع فعالیت خود ثبت برند یا لوگو طراحی و ثبت کنید. بنابراین، اگر کسب و کار شما پتانسیل پیشرفت را دارد و می‌خواهید در کسب‌وکار خود حرفی برای گفتن داشته باشید, می توانید این موضوع را فرصت دانسته و پس از دریافت مجوز کسب‌وکار، برروی برند خود تمرکز شده و فروش خود را به بالاترین میزان ممکن افزایش دهید.
  • امروزه همه ما دیده ایم که چه تعداد شرکت و کسب و کار مختلف تلاش کرده و می کنند تا محصولات تجاری خود را در نمایشگاه های داخلی و خارجی به معرض نمایش بگذارند. این نمایشگاه ها می توانند تاثیر زیادی در شناخت محصولات یا کسب و کار شما داشته باشند که نتیجه آن سودهای زیادی است که می توانید از طریق این نمایشگاه ها به دست آورید. اما موضوعی که در اینجا حائز اهمیت است, داشتن جواز کسب از مقدمات واجب برای ورود به این نمایشگاه محسوب می شود.

سوالات متداول حوزه پروانه کسب تهیه غذا

آیا داشتن سوپیشینه فرد متقاضی جواز کسب رستوران و فست و فود مانع مهمی تلقی می شود؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است و جواب دوگانه دارد. در واقع مراکزی که جواز کسب برای شما صادر می کنند, از جنبه های مختلف مدارک شما را مورد بررسی قرار می دهند و یک میانگین از تمامی موارد از شما کسب می کنند. در گواهی سوء پیشینه نیز این موضوع صادق است و برای جواز کسب رستوران و فست فود این مبحث بسیار زیاد مورد توجه قرار می گیرد و پاسخ آن ”بله

آیا می توان از جواز کسب برای ثبت برند رستوران و فست فود استفاده کرد؟

بله، برای ثبت برند باید جواز کسب و کار رستوران و یا فست فود خود را داشته باشید. در واقع این مجوز برای ثبت برند و لوگو به دو زبان فارسی و لاتین الزامی می باشد.

آدرس اینترنتی سامانه ثبت جواز کسب رستوران چیست؟

سامانه ای که برای ثبت جواز کسب رستوران و فست فود وجود دارد, سایت ایران اصناف به آدرس اینترنتی iranianasnaf.ir است.

 

4.9 - (11 امتیاز)

نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؟

فرم زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

Fill out this field
Fill out this field

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up